اجلاس تهران راهبردي براي حمايت از بيداري اسلامي است
خبرنگار فراری

ابراهیم جعفری در گفت‌و‌گو با فارس:
اجلاس تهران راهبردي براي حمايت از بيداري اسلامي است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر سابق عراق با اشاره به موفقیت نشست بیداری اسلامی در تهران تاکید کرد که این نشست دارای برنامه‌های راهبردی برای حمایت از بیداری اسلامی بوده است.

 

ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس در حاشیه نشست بیداری اسلامی در تهران با اشاره به اینکه این اجلاس دارای اهمیت سیاسی و رسانه‌ای است، تاکید کرد که اهداف استراتژیک و متعددی در ورای اجلاس بیداری اسلامی تهران وجود دارد.

جعفری سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ابتدای این نشست را دربردارنده مسائل کلی دانست که افق‌های راهبردی را برای حاضران گشود.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به اهمیت نشست بیداری اسلامی تصریح کرد: نشست هایی از این دست فرصتی برای دیدار رهبران اسلامی است و دیدار این رهبران در فرصتی غیر از این مشکل است.

وی در ادامه عنوان اولین نشست بیداری اسلامی در تهران را دربردارنده مفهوم کلی این اجلاس دانست و ابراز داشت: این نشست نگاهی به مسئله بیداری اسلامی است که دیدگاه های مختلف در این باره از نقاط مختلف از افغانستان، لبنان، فلسطین و عراق را مورد بررسی قرار داده است.

ابرهیم جعفری نشست تهران را فرصت مناسبی برای رهبران اسلامگرا دانست تا یکدیگر را بهتر بشناسند.
وی نشست بیداری اسلامی در تهران را بسیار موفق دانست و افزود: این نشست دارای برنامه های راهبردی برای حمایت از بیداری اسلامی بوده است.

ابراهیم جعفری در پاسخ به سوالی درباره ریشه های بیداری اسلامی و ارتباط آن با عقاید اندیشمندانی چون سید جمال الدین اسد آبادی،‌ محمد عبده،‌ آیت الله صدر و امام خمینی گفت: بیداری اسلامی امروز نتیجه مجموعه افکار همگی این اندیشمندان است که تصویر ملموس،‌ نظریه و اندیشه بیداری اسلامی را شکل داده اند.

نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد که انقلاب اسلامی در ایران بیداری اسلامی را از تئوری به حوزه عمل وارد کرد که به شکل مستقیم شاه را سرنگون کرد و این درسی است که نمی‌توان از نظر دور داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نسل جدید باید این مسله را در ذهن داشته باشد که انقلاب اسلامی نه با سلاح و نه با سرمایه به پیروزی رسیده، تصریح کرد که این انقلاب باید مورد دقت قرار گیرد.

ابراهیم جعفری آینده بیداری اسلامی را رو به جلو توصیف کرد و تاکید کرد که بیداری اسلامی متوقف نخواهد شد و من بر این باورم که انقلاب ها ادامه خواهد داشت.

این رهبر سیاسی شیعیان در عراق انقلاب های مصر، تونس و لیبی را منتج به تغییر نظام های حاکم دانست و ابراز داشت: انقلاب هایی که هنوز پیروز نشده اند نیز امتیازهای زیادی را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان درباره بیداری اسلامی و اشغال نظامی عراق تاکید کرد که تمام قدرت های سیاسی در عراق مخالف حضور غربی ها در کشورشان هستند و حضور بیگانگان در خاکشان را قبول نمی کنند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.